Blíží se období Vánoc a tedy i doba, kdy nejvíce nakupujeme různé dárky, zboží a také potraviny, alkohol, světýlka, výzdobu, Mikulášskou nadílku, atd. Všichni víme, že období v listopadu a prosinci je období, kdy se nejvíce nakupuje, nejvíce utrácíme a vědí to také prodejci.
Tato nákupní horečka začíná už v listopadu, protože už v listopadu hodně lidí nakupuje vánoční dárky, hodně lidí si chystá Mikulášské balíčky, také přemýšlíme nad tím, jaké vánoční cukroví budeme psát, co budeme mít u štědrovečerní tabule, atd.
Je trochu smutné, že prodejci v listopadu také začínají s vánoční výzdobou, kdy už děti vidí nazdobené vánoční stromečky a pod ním umělé dárky. Je trochu těžké jim poté vysvětlovat, že Vánoce jsou ještě daleko a že ty dárečky jsou jen na ozdobu.
Je potřeba se v tomto období obrnit a nepodlehnout tomuto prodejnímu tlaku. Po internetu běží v internetových obchodech speciální Black Friday výprodeje, další výprodeje a slevy, které nás mají nalákat k tomu, abychom zboží nakoupili právě u toho a toho prodejce.
Stejné je to s kamennými prodejnami. Všude vidíme speciální akce a slevy, které nás mají přinutit koupit zboží právě u tohoto prodejce.
A tak pořád dokola. V tuto dobu je potřeba si vše naplánovat a promyslet tak, abychom neutráceli zbytečně za zboží, které ani nepotřebujeme. Nesmíme se nechat nachytat. Nekupujte něco, co nepotřebujete, nekupujte něco jen pro to, že je to ve slevě.
Přesně si napište, jaké dárky a komu potřebujete sehnat, poté si proplánujte, kolik budete chtít investovat do vánoční výzdoby, napište si seznam vánočního cukroví, které budete péct, promyslete si štědrovečerní tabuli, atd.
Pokud budete mít hotové tyto seznamy, není poté problém využít některých slev a na ně se přímo zaměřit, ale nekupujte více.
Vánoce, vánoční čas by neměly být o tom, kolik utratíme peněz a jak moc to všechno bude nákladné. Děti neznají hodnotu peněz, proto je nemusíte okouzlovat množstvím darů, jídla a žároviček na okně. Dospělí naopak hodnotu peněz znají a tak moc dobře vědí, že je potřeba šetřit.
Obrňte se a postavte se invazi vánočního zboží, produktů a nakupování.