Letecká doprava je jedním z pilířů přepravy osob i nákladu na celém světě. Mnozí z vás, kteří jste v letectví nikdy nepracovali a nemáte osobní zkušenosti z tohoto oboru, budete mít pravděpodobně zkreslenou představu o tom, co se ukrývá v pozadí, a na čem stojí a padá kupříkladu takový let dopravního letounu do cílové destinace. Nežli se totiž pasažéři posadí po odbavení na svá sedadla, je zapotřebí postarat se o letadlo doslova do posledního nýtu. Součástí tohoto procesu je tým leteckých mechaniků a techniků, kteří dbají o naprosto bezchybný a perfektní chod všech strojů počínaje podvozkem a konče pilotní kabinou se všemi funkčními přístroji.
Mimochodem, věděli jste, že na ruzyňském letišti byla údržba letadel na takové úrovni, že si tam nechali kontrolovat, opravovat a seřizovat letecké komponenty i odborníci z německé Lufthansy? V prostorách hangárových hal a skladů se pohybovaly tisíce různých součástek, kolovaly mezi jednotlivými pracovišti a tamní mechanici je měli v rukou nepřetržitě, i na nočních směnách. Koordinaci veškerého procesu prováděl Technický dispečink a technici z Technického úseku také dbali o to, aby měli mechanici dostatek skladových přepravek. Pro výrobu a údržbu v leteckém průmyslu se využívají i tzv. KLT přepravky, jsou to speciálně navržené plastové bedny, stohovatelné na sebe v pevných zářezech, a lze je využívat do maximální nosnosti tisíce kilogramů.
Dříve se v letectví využívaly dřevěné bedny, byla to prkna sbitá hřeby, s nehoblovaným povrchem, takže nebylo možné udržet nádoby v čistotě a navíc mohly snadno podléhat plesnivění a dřevokazným houbám, postupně je však nahrazují bedny z plastu, které ve skladových prostorách obstojí při běžné provozní teplotě, a je-li zapotřebí využít přepravku i venku před hangárovou halou, je to možné v teplotním rozsahu od mínus deseti do plus třiceti stupňů Celsia.