I když máme jen osobnà automobil, je možné, že budeme muset pÅ™evážet pomÄ›rnÄ› velký náklad. NejÄastÄ›ji jde o trámy Äi prkna, která potÅ™ebujeme na stavbu, ale jsou i jiné možnosti. Důležité vÅ¡ak je, že jej chceme dopravit domů, a to pokud možno bez poÅ¡kozenÃ. Jak to ale zaÅ™Ãdit? I v tomto ohled nám má co Å™Ãci zákon.
Â
Â
Ten se samozÅ™ejmÄ› v prvnà řadÄ› zaměřuje na bezpeÄnost vÅ¡ech zúÄastnÄ›ných, následnÄ› pak na plynulost a hladkost provozu. TÃm se misme Å™Ãdit i v pÅ™ÃpadÄ›, že vezeme náklad, který nám pÅ™eÄuhuje auto. Zde totiž musÃme pÅ™ijmout dodateÄná bezpeÄnostnà opatÅ™enÃ.
                                                                                           Â
Ideálnà samozÅ™ejmÄ› je, pokud si sebou pro takovou pÅ™Ãležitost vezmeme vozÃk. Zdaleka ne každý jej vÅ¡ak vlastnÃ, a zdaleka ne každé auto má zaÅ™ÃzenÃ, na které se dá pÅ™ipojit. Pokud je tomu tak, pak jej musÃme mÃt umÃstÄ›no tak, aby nepÅ™ekáželo provozu a také aby ostatnà nijak neomezovalo v jÃzdÄ›.
Â
Â
Zdaleka nejÄastÄ›ji to dopadá tak, že se nechá vyÄuhovat zadnà Äást pÅ™edmÄ›tu, která mÃřà šikmo nahoru. Kufr je pak otevÅ™ený, jinak by to ani neÅ¡lo – na rozdÃl od boÄnÃch oken se ta pÅ™ednà a zadnà nedajà jen tak otevÅ™Ãt. Sloužà totiž také jako dalÅ¡Ã bezpeÄnostà prvek, jakýsi náraznÃk. Sklo v autÄ› je totiž tvrzené tak, aby zvládlo co nejvÄ›tÅ¡Ã zátěž, aniž by se nÄ›jako poÅ¡kodilo nebo prasklo. I oo má vÅ¡ak své limity (koneckonců je to stále pÅ™eci jen sklo), a s tÃm je nutné poÄÃtat.
Â
PÅ™edmÄ›t dále musà být dobÅ™e oznaÄen jasnÄ› viditelnou Äervenou látkou, pÅ™ÃpadnÄ› bÃlou, pokud je napÅ™Ãklad na stÅ™eÅ¡e a pÅ™esahuje auto i zepÅ™edu. Ukazuje to totiž ostatnÃm motoristům, že si majà dát pozor, a je to dobÅ™e viditelné i za zhorÅ¡ených svÄ›telných podmÃnek. A to je jeden z hlavnÃch pÅ™edpokladů bezpeÄného Å™Ãzenà – vždy být vidÄ›t a být Äitelný. To platà nejen tehdy, pokud jedeme s velkým nákladem, nýbrž pokaždé, když usedneme za volant. Snižujeme tÃm totiž riziko dopravnà nehody.